Gyorsabbá teszi a munkát és a memóriát is javítja a vendéghívó rendszer

Hol van már az az idő, amikor papíron és fejben voltak a megrendelt tételek az étteremben? Amikor a vendég, valamint a pincér is másként emlékezett arra, mi volt az adott rendelés? Sőt, a problémával mindkét fél a felszolgáláskor szembesült először? Ma már a vendéghívó szerkezet (pager) oldja meg azt, hogy a rendelés pontosabb és gyorsabb legyen, bármilyen rossz is a kedves vendég, vagy a derék munkatárs emlékezete. Interjút készítettünk az egyik legnagyobb éttermi szoftvergyártó cég magyarországi vezetőjével, aki azért felel, hogy az éttermi rendszerek a lehető legjobban szolgálják a profi vendéglátás érdekeit. A Gasztroapró kérdéseire az UCS RKeepeR Rendszerház Kft. ügyvezetője, Bagdi Sándor válaszolt.

Mi a fő termék, miből fogy a legtöbb?

Elsősorban éttermi szoftverrel foglalkozunk, a fő termékünk az RKeepeR, ami nem magyar fejlesztés, hanem egy orosz szoftver. A Szovjetunió felbomlásával hirtelen megjelentek a különböző amerikai étteremláncok Oroszországban is, hogy belépjenek a kialakuló új piacra. Ilyen volt például a McDonald’s és a Rostik, amely többek között a TGI Fridays és a Planet sushi oroszországi működtetéséért felel. Ezek a cégek hozták magukkal azt az amerikai éttermi szoftvert, ami sokat tudott, nagyon szép, de nagyon drága is volt. Ezért megkeresték az UCS fejlesztőcsapatát, akiknek a Rostik képviselője azt mondta, hogy ilyenre van szükségük. Ők pedig elkészítettek egy hasonlót, ami bizonyos funkcióit nézve meg is haladta a kiindulási szoftver képességeit. Elég nagy szerencséjük is volt, mert a szerencsejáték üzletág korlátozásai miatt sok vállalkozó nyitott akkoriban éttermet, és ezek közül szinte mindegyik az RKeepeR-t vette meg, és kezdte használni. Aztán a 90-es években kezdtek terjeszkedni a nemzetközi piacon. Magyarországra 2002-ben értek el, az itteni cég akkor fejlődött fel.
 

Hol alkalmazták először ezt a technikát, hol debütált a vendéghívó rendszer?

A vendéghívót elsőként nagy amerikai bevásárlóközpontokban kezdték használni. Amikor az éttermi részben nem volt szabad asztal, a vendég kapott egy vendéghívót, és mehetett tovább vásárolni. Amikor pedig felszabadult egy asztal, ezen jeleztek nekik, hogy várja őket a szabad asztaluk.

A vendéghívó rendszer gyorsítja a kiszolgálást és a gyerekeket is lefoglalja pár percig
 

Mennyibe kerül, és mik a gyakorlati előnyei?

A vendéghívónak magas a beruházási költsége, darabonként 15-25 ezer forint között mozog. Ha ebből 50 darab kell, jelentős szám jön ki, és az étterem tulajdonosa nem érzi igazán, hogy mit nyer vele. Pedig nagyon sokat. Az Állatkert mellett épülő Pannon parkba például a kürtős kalácsot áruló vállalkozó rendelt a nyitásra hívókat, mert amikor beáll a sor ebédnél, hiába pörög 10 állásban a faszénen a kalács, van, hogy egy órát kell sorban állni érte. Ez pedig a szórakozni vágyó vendégek szempontjából vállalhatatlan. A nagyobb, 2 mérföldes hatótávolságú, Jtech típusú eszköz használatával viszont a várakozás ideje alatt is lehet a gyerekekkel játszani, vagy lovagolni. Amikor kész a kalács, csipog, rezeg, és már mehetnek is érte.


 

Mi volt a legviccesebb történetük, amit a vendéghívó rendszer használatakor átéltek?

A legtöbb vendéglátós fél attól, hogy ellopják az eszközöket, de a tapasztalat ezt nem igazolja. A vendégek már kifizették az ételt, amit meg akarnak kapni. Azt pedig a vendéghívóért cserébe adják nekik oda. Többször inkább úgy tűnik el az eszköz, hogy a személyzet a tálcán lévő hulladékkal együtt kidobja. De lopásra még nem volt példa.
 

Érdekes esetünk volt a soroksári IKEA áruházban is. A nagy hatósugarú vendéghívót a gyerekmegőrzőben használják, ahol felcímkézik a szülőt és a gyereket is, aki a játszóházban marad. Ha pedig bármi van a gyerkőccel, nem kell telefonálni, hanem ezen jeleznek. Addig pedig a szülő nyugodtan vásárolhat.
 
Az UCS a világban és Magyarországon: Pincérhívó, készletgazdálkodás, szállodai programok, vendéghívó rendszer
A cég 1992 óta foglalkozik vendéglátóipari elszámoltató rendszerek kialakításával a világ 46 országában, több mint 40.000 helyszínen. Az RKeepeR éttermi és a Shelter szállodai szoftvereikkel 2002 óta a hazai vendéglátósok is dolgozhatnak, legyen az kis családi vállalkozás, vagy nemzetközi lánc. A vendéglátás hagyományos területein kívül olyan különleges igényeket is kiszolgálnak, mint a wellness vagy a fitness termek, zenés szórakozóhelyek vagy épp a vidámparkok.


Milyen az UCS szerepe a magyar vendéglátó- és éttermi szoftver piacon?
Azok között a szoftverfejlesztők és rendszerházak között, akik csak étkeztetéssel foglalkoznak, ott vagyunk az elsők között. Éttermi szoftvereket, hardvereket értékesítünk, ugyanezt tervezzük a szállodaiparban is. Továbbá vannak olyan kiegészítő termékeink, mint a pincérhívó és a vendéghívó szoftver. Ezekből ugyan nem lehetne fenntartani a céget, de sokkal szélesebbé teszi a kínálatunkat, és az ügyfelek is kedvelik.

Átalakul-e a vendéglátás a digitalizáció hatására, milyen új termékek várhatók a gasztroiparban?

Úgy gondolom, hogy most, amikor egyre nagyobb a munkaerőhiány a vendéglátásban is, egyre magasabb béreket kell kifizetni, minden az automatizáció irányába viszi a vendéglátókat. Pár éven belül már nem lesz gazdaságos a jelenlegi szerkezet, ezért a lehető legkisebb létszámmal kell megoldani a működést. Amennyire lehet, minden szinten ki kell váltani az emberi munkát. Legyen szó akár  konyhai gépekről, akár informatikai megoldásokról. Erre nagyon jó példa a McDonald’s, ahol a nagy forgalmú egységeknél a régen előírt 5 helyett már csak 2 kassza üzemel. Ez úgy lehetséges, hogy vesznek 5-8 önkiszolgáló kioszkot, ahol a vendég saját maga rendel, és esetleg fizet is. Így 3 kasszás bére, problémája, járuléka és ellenőrzése alól mentesül a cég. Vagyis nem lehet olyan drága egy ilyen kioszk beruházás, hogy ne érje meg. Ausztriában egy kasszás évente 30 ezer euró költséget jelent egy cégnek. Ha ebből hármat veszünk, az már 90 ezer euró. Egy kioszk ára pedig 6 ezer euró. Ha ebből vesz a vendéglátós cég 8-at, még mindig csak 48 ezernél járunk. Megéri a befektetés.

A vendéghívó rendszer és az éttermi szoftver jelentősen megkönnyíti a kiszolgálást, továbbá segít tisztázni a rendeléssel kapcsolatos félreértéseket

Milyen további újdonságokra lehet számítani?

Biztos, hogy nagy változások lesznek a gasztronómia digitalizációjában. 10-20 év múlva a konyhai gépek is össze lesznek kötve ezekkel a rendszerekkel. A Burger Kingben például már most nézik a statisztikákat, az előzményeket, a forgalmat, hogy mennyi sült krumplit adtak el május 4-én 12 órakor. Az éttermi szoftver pedig ez alapján összehasonlítja az adatokat, és a gép dönt: most felcsavarom a sütő hőfokát, megmelegítem az olajat. Kiírja a konyhai dolgozónak, hogy nyúlj le a jobb alsó polcra, vedd ki a zacskót, és borítsd bele a krumplit az olajba. A következő lépés pedig az, hogy a mozdulatokat is gép végzi el. Ma már léteznek például hamburgersütő robotok is.


Az, hogy van egy érintőképernyős gép, amin rögzíted a rendeléseket, elszámolásokat csinálsz, és készletet gazdálkodsz, még csak az első lépés. Megkönnyíti az életedet, de ezt 100 éve megcsinálták papíron is.
 


Mennyire jellemző a fejlődés az a’la carte illetve a gyorséttermi egységekre?

Egyre többen kezdenek rádöbbenni az a’la carte éttermeknél is, hogy az asztal melletti azonnali rendelésfelvétel jó dolog. Sokan ma még úgy dolgoznak, hogy az asztaloknál egymás után veszik fel a megrendeléseket, és amikor 5-6 asztal összegyűlt, az érintőképernyős gépen leadják azokat a konyhának. Persze csak akkor, ha jól olvasható a jegyzet, és a felszolgáló eltalálja a gombokat. Ilyenkor beüti az 5 asztal adatait, addig pedig a konyhán malmoznak a munkatársak. Amikor pedig egymás után jönnek a rendelések, az beúsztatja a konyhát. Egy azonnali rendelésfelvétellel viszont az egész üzlet és az ügyfél is nyer, nem beszélve arról, hogy jelentősen csökkenthető a konyha és a felszolgálók közti feszültségforrás.

A tableten felvett rendelés kiváló kiegészítője a vendéghívó rendszer

Milyen újdonságon dolgozik most az UCS?

Egy integrációs fejlesztés jelenleg is folyamatban van, amivel az emenu.hu rendszerben a vendég saját okostelefonján csatlakozik az étterem wifijére, kiválasztja, hogy mit szeretne enni és inni, ezt a rendszer benyitja az RKeepeR programban, mint egy új asztalt. A vendéghívó mellett érdekesek még a pincérhívók is, amikor a felszolgáló csukóján található óra rezeg, villog, csipog, ha a vendég megnyom egy gombot az asztalon. Ez azért fontos, mert nagyon sok vásárlás marad el amiatt, hogy a felszolgálók nem veszik észre, hogy a vendégek rendelnének még valamit. A zegzugosabb, kevésbé jól belátható helyekkel üzemelő egységeknél nagyon hasznos ez a megoldás, galériáknál már néhány asztallal gazdaságos, és a vendég is jóval elégedettebben távozik.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Megosztom Facebookon Megosztom Twitteren Elküldöm e-mailen TetszikNem tetszik
Hozzászólások megnyitása

Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

2017 vendéglátós marketing trendek szerint online kell lennünk

Ma, amikor az éttermek közt álldogálva mindenki a mobilját nyomkodja és Facebook alapján próbálja eldönteni, hogy melyik helyet válassza, nem engedhetjük meg magunknak, hogy felvállról vegyük az online jelenlétünket. Összeszedtük, hogy mire érdemes figyelni 2017-ben vendéglátósként, hogy ne csak az ételünk, italunk, hanem a marketingünk is briliáns legyen.

0 | 2017. június 22.
Éttermi kommunikáció a Social Media világában

Intuíció és kreativitás nélkül sosem fog menni. Önmagában azonban ennyi nem elég. Az igazán ütős kommunikációhoz ismerni kell a célközönséget, olvasni a gondolataikat.

0 | 2017. május 21.
Hogyan kezelhetjük vendéglátós cégként a negatív hangvételű kritikát az internetes felületeken?

A Social Media korában minden vállalkozással megtörténik, hogy valamelyik online felületen negatív hangvételű kritikát, értékelést kap. Kifejezetten igaz ez éttermek és szállodák esetében. Mit tehetünk ilyenkor?

0 | 2017. május 21.

Kiemelt hirdetések

2018. november 12. | Samu Csaba | Békéscsaba
24 tégelyes fagylalt pult eladó! 2026 is évjárat 2 szezont használatuk 6 hónap őt!! Új ára 2,6 M 220 Volt/16 A Levegő hűtésű+vizes rásegítés ...
1 200 000 Ft
2018. november 12. | Halasz Pap Angela | X. kerület
Péksüteményes pult (4 m) hajlított üveges, Inox tálcákkal, gránit csomagolórésszel exluzív kivitelben, kifogástalan állapotban eladó! Ár.: 490.0...
490 000 Ft
2018. november 12. | Samu Csaba | Békéscsaba
Cattabriga Mantematic k40 fagylalt fagyasztó 40 kg / óra, 7perces ciklus! Olasz carpigiani techology!! ...
880 000 Ft
2018. november 12. | Szabó Erika | Győr
Keveset használt Saeco kávégép eladó . Győrbe átvehető. ...
40 000 Ft
2018. november 12. | Szabó Erika | Győr
La San Marco kávégép +Daráló (San Marco) +vízlágyító jó állapotban eladó. ...
180 000 Ft
Kövess minket!
f tw
Iratkozz fel hírlevelünkre!


Top 10