Gyümölcsös pezsgőkkel hódít az ország egyik legnagyobb borászata

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet már nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. Több éves tapasztalatgyűjtés és kísérletezés eredményeként jött létre a Friss Aranymetszés Extra Dry gyümölcsös pezsgőcsalád, amit az elmúlt évek egyik legkedveltebb fajtája az Irsai Olivér, illetve a szintén népszerű Pinot Noir rozé, valamint egy házasítás, azaz küvé alkot. A gyümölcsös pezsgőkkel a pincészet új fogyasztási szokásokat szeretne elindítani a boroknál már bevált friss gyümölcsös trendet követve.

A borfogyasztással szemben a pezsgőzés még mindig szezonális jellegű, elsősorban az év végi ünnepekhez kapcsolódik. Hazánkban az évente mintegy 20 millió palack pezsgő fogyasztásnak nagyjából a fele az év utolsó 2 hónapjára esik.

A Varga Pincészet Friss Aranymetszés gyümölcsös pezsgő termékcsaládjával jelent meg a december végi ünnepekre, amelynek mind a 3 tagja extra száraz.

Varga Pezsgő Rosé
Varga Pezsgő Rosé

„Ez az az időszak, amikor a kereskedelem szívesen fogad új pezsgőket. Ez elsősorban a szilveszteri koccintás hagyománya miatt van így, mert az éves értékesítésnek a fele az év utolsó 2 hónapjára koncentrálódik.” – mondta Varga Máté Péter tulajdonos-ügyvezető. A szénsavas alkoholos italok egyre jobban kibontakozó divatja miatt már néhány éve gondolkodtunk a prémium pezsgőgyártás elindításán. Szerettünk volna valami újszerű, innovatív megoldással megjelenni. Néhány éves kísérletezés után sikerült a gyümölcsös borokhoz hasonló illat- és ízvilágú pezsgőket készíteni, amellyel pillanatnyilag egyedül vagyunk a piacon.

Varga Pezsgő Küvé
Varga Pezsgő Küvé

Amennyiben a borászat, a sörgyártás vagy a gasztronómia legújabb irányzatait nézzük, látható, hogy egyre nagyobb szerepet kap az alapanyagok természetes jellegének bemutatása, a frissesség megőrzése és az egyszerűségre való törekvés. Érdekes, hogy a pezsgőkészítésben eddig sem nálunk, sem külföldön nem jelent meg ez az irány - mondta a cégvezető.

Varga Péter az egyik új pezsgővel a kezében
Varga Péter az egyik új pezsgővel a kezében

A borfogyasztási szokások változásáról az alapító tulajdonos Varga Péter azt mondta: „A borfogyasztási szokások mindenhol változnak a világon, de a leggyorsabban azokban az országokban történik, ahol van saját szőlő-bor termelés, de nincs, vagy gyenge a tradíció. Nálunk a 45 év kommunizmus elszakította a termelők és fogyasztók közötti kapcsolatot, ezt próbáljuk újra felépíteni az elmúlt bő 2 évtizedben.

Mivel a magyar családoknál nincs meg a több évtizedes vagy akár évszázados kötődés a termelőkhöz, fajtákhoz, borstílusokhoz mint például Olaszországban, Franciaországban vagy akár a szomszédos Ausztriában, a magyar borfogyasztó sokkal fogékonyabb az új termékekre, stílusokra.

Ennek az eredménye, hogy Magyarországon a rozédivat nagyságrenddel erősebb lehetett, mint más országokban Európában. Hasonlóan erős, mint az USA-ban, ahol nem a tulajdonviszonyok változtak, hanem a szőlő-bor termelés és a borfogyasztás erősödött meg az utóbbi évtizedekben. Reméljük, hogy az újdonságokra még mindig nyitott magyar fogyasztók jól fogadják majd gyümölcsös pezsgőinket és beépítik őket a borainkhoz hasonlóan a napi fogyasztásukba is. A borfogyasztásban ugyanis az a tapasztalatom, hogy egyre kevésbé szezonális jellegű. 20 évvel ezelőtt, ha nem is olyan koncentráltan, mint a pezsgőfogyasztás, a borfogyasztás fő időszaka is a december végi ünnepekre, illetve a novemberi és decemberi nagy névnapokra esett. Jelentős volt még a húsvét is, de kifejezetten gyenge időszaknak számított a nyár. Ma a november, december és a húsvét még mindig számottevő, de egy átlagos hónaphoz képest nem kétszeres, hanem maximum 20 százalékos kiugrást jelent.

Megnőtt viszont a jelentősége a nyárnak, ma már a 3 nyári hónap jelenti a borászati fő szezont.

A fogyasztás szezonális jellegének csökkenése az életmód változásával van összefüggésben. A nyári társasági, baráti összejövetelek utazások és nyaralás több fogyasztást generálnak, mint a létszámukban fogyatkozó családok ünnepei, a nagy névnapok már más nevekhez kapcsolódnak és kialakult egy egészségre, illetve szórakozásra irányuló kulturált borfogyasztás. Borivóból borkóstolóvá vált a magyar, a kóstolás viszont a mindennapok részévé vált. A fotókat a Varga Pincészet készítette.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Megosztom Facebookon Megosztom Twitteren Elküldöm e-mailen TetszikNem tetszik
Hozzászólások megnyitása

Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Négyunokás nagymama lett az Év Egri Bortermelője

Az Év Egri Bortermelője vándordíjat idén Tóth Istvánné Rózsika, a Varga Pincészet feldebrői birtokának igazgatója kapta meg. A kitüntetést a négyunokás borász nagymama az Egri Bikavér Ünnep Fesztiválon vehette át.

2 | 2019. július 29.
Tévedtek a szakemberek, elmaradt a szőlőtúltermelési válság

A vártnál kevesebb szőlő termett hazánkban és több európai országban is, így a borexport segít levezetni az elmúlt 2 évben felhalmozódott hazai borkészleteket.

1 | 2019. október 29.

Kiemelt hirdetések

2020. január 26. | János | Magyarpolány
Szép,megkímélt állapotban eladó!100 literes,rozsdamentes leeresztőcsappal ellátott.Szállításában tudok segíteni!...
220 000 Ft
2020. január 26. | János | Magyarpolány
Szép állapotban eladó.Megkímélt ,helyszínen kipróbálható,hibakód mentes állapot.220V-rol üzemel,2 magnetron fejes,2 kw a teljesítménye.3 teljesít...
95 000 Ft
2020. január 26. | János | Magyarpolány
újszerű állapotban,hibátlan működéssel eladóak.Szállításban, tudok segíteni...
175 000 Ft
2020. január 26. | János | Magyarpolány
Tökéletesen üzemel,helyszínen kipróbálható,szakemberrel átvizsgáltatható.Színes kijelzős,modern technológiát képvisel.380V-ról üzemel,6xgn1/1 e...
300 000 Ft
2020. január 26. | János | Magyarpolány
Szép,megkímélt állapotban eladó,tökéletesen üzemel,380V-os.Saját kazánnal rendelkezik,vizhálóatra csatlakoztatható.Maghőméro vel krisztálykijelz...
180 000 Ft
Kövess minket!
f tw
Iratkozz fel hírlevelünkre!


Top 10